Hoe kom ik hoger in Google?
Op deze vraag is geen eenduidig antwoord te geven, en gelukkig zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. In ieder geval gaat het stapje voor stapje gaat. Het begint met de inhoudelijke en technische optimalisatie van de website. Daarna volgt linkbuilding en de juiste aanwezigheid op sociale media.
Google zet tegenwoordig erg veel eigen informatie boven de zoekresultaten. Google Adwords advertenties en opsommingen van Google Mijn Bedrijf staan bovenaan en verdringen de organische resultaten. Dat is jammer, maar toch loont het zeker nog om hoog in Google te staan. Mensen zijn gewend om de betaalde advertertenties van Google Adwords over te slaan en verder te gaan met de organische resultaten.
Lange adem
Hoger in Google is meer dan ooit een zaak van de lange adem. Alleen als je gedurende een lange periode werkt aan verbeteringen aan de website worden de posities in Google beter. Het is reëel om een periode van 6-12 maanden te nemen om resultaat te kunnen zien.
Kennis is macht
Voor hoge posities in Google heb je specifieke kennis nodig. Kennis over zoekmachine optimalisatie, kennis van de concurrenten, kennis van zoekwoorden en kennis van linkbuilding. Hiernaast heb je ook goede SEO software nodig om snel te kunnen werken en het effect van acties te kunnen volgen. In de loop van de jaren is zoekmachine optimalisatie specialistisch werk geworden. Bij Virunga is Aart van Voorthuizen de SEO specialist.
Individuele training zoekmachine optimalisatie
Met de zeer praktische training zoekmachine optimalisatie krijgt u inzicht in de belangrijk principes van zoekmachine optimalisatie en kunt u ze vervolgens toepassen in uw eigen website.