Wat gaan we voor je doen?
In deze drie maanden gaan we drie dingen voor je doen: analyseren, een Google Adwords campagne opzetten en deze vervolgens optimaliseren.
Vanaf dag 1 is alles erop gericht zoveel mogelijk leads te genereren. Met de goede advertenties, de juiste zoekwoorden en het intensief volgen van de campagnes is dat mogelijk. Je krijgt regelmatig terugkoppeling van de resultaten. Je kijkt mee in de ontwikkeling van de campagne en wij rekenen op jouw feedback om het beste resultaat te bereiken.
1. Analyse – wat willen we bereiken?
Je hebt ongetwijfeld een goed idee wat je met jouw website wilt bereiken. Meer leads, aanmeldingen of verkopen zullen vast op het lijstje staan.
In overleg met jou stellen we de concrete meetbare doelen vast. Deze doelen gaan gemeten worden met Google Analytics.
Tot slot kijken we kritisch naar de website/landingspagina voordat we een campagne starten. Het heeft nu eenmaal niet zo veel zin te gaan adverteren op een website waar bezoekers voornamelijk afhaken. Indien nodig, optimaliseren we pagina’s van de website voor de Google Adwords campagne.
Voordat we beginnen is het ook nodig het dagbudget en de maximale klikprijs vast te stellen. Daarna kunnen we aan het werk.
2. Het opzetten van de Google Adwords campagne
We maken een Google Adwords campagne met minimaal twee advertentiegroepen. We ontwikkelen effectieve advertentieteksten en combineren dat met de juiste zoekwoorden.
Voordat we kunnen beginnen moet een Google Adwords account actief gemaakt worden. Daarnaast moeten een Google Analytics en Search Console aan de website/aan elkaar gekoppeld worden. Alle accounts worden op naam van de klant aangemaakt.
3. Het verbeteren van de campagne & rapportages
In deze fase worden de campagnes intensief gevolgd. Met de informatie van Search Console en Google Analytics wordt de campagne verbeterd. Vanaf het begin kijken we sterk naar de aanklikpercentages (CTR) en de conversie van de advertenties en zoekwoorden. Goed lopende advertenties krijgen extra aandacht.
Google komt met steeds meer “Suggesties voor verbetering”. Afhankelijk van de inhoud worden deze voorstellen doorgevoerd. In deze fase wordt de campagne veelal gesplitst in meerdere onderdelen.
Hoe meer kliks zijn gerealiseerd hoe betrouwbaarder is vast te stellen welke zoekwoorden leads opleveren en kan geanalyseerd worden of de campagne rendabel is.
Je krijgt regelmatig terugkoppeling van de resultaten. Dit kan een screenshot van een deelresultaat zijn of een rapportage waarin we een aantal dingen op een rij hebben gezet.
Hoe lang duurt een campagne?
Bij Virunga start een Google Adwords campagne voor de duur van 3 maanden. Na 3 maanden is goed te beoordelen wat de resultaten zullen worden.
Ook na 3 maanden blijft het beheer een Google Adwords campagne nodig. Afhankelijk van de grootte van de campagne wordt een maandabonnement hiervoor afgesloten. Dit abonnement kan op elk moment worden opgezegd.
Wat zijn de kosten?
De kosten van de opzet en het beheer van een campagne van 3 maanden zijn 575,-, exclusief btw.
De adverteerkosten (klikkosten Google Adwords) zijn hierin niet meegenomen. Het benodigde dagbudget varieert per onderwerp.
En verder
Interessante informatie die we vinden in de Google Adwords campagne gebruiken we voor zoekmachine optimalisatie. Nieuwe zoektermen gebruiken we om webpagina’s te optimaliseren. Zo verhogen we stap voor stap het aandeel dat direct uit Google komt (organisch).
Bekijk alle mogelijkheden van online marketing »