Wanneer ben je goed vindbaar in Google?
Als je veel webpagina’s met hoge posities in Google hebt dan ben je goed vindbaar. Wij vinden een webpagina goed vindbaar als deze bij de eerste 5 zoekresultaten staat. Dat levert namelijk bezoek op. “Vroeger” was een top 10 positie nog best interessant, maar tegenwoordig staan er veel commerciële uitingen van Google Adwords, Google Maps en Google Shopping bovenaan de zoekresultaten. Je kunt dus maar beter in de top 5 staan. €
Bij een goed vindbare website komt 40-70% van de bezoekers uit Google. Hoe hoog is het percentage van jouw site?
Hoe zoeken we?
Een goede positie in Google is vooral interessant voor de zoektermen die aansluiten bij jouw diensten en producten. Voordat je je website goed vindbaar kunt maken is het dus nodig om precies te weten hoe mensen naar jouw diensten en producten zoeken.
We zoeken op allerlei manieren:
- met 2, 3, 4 en nog veel meer woorden, zoektermen dus
- op productnamen en hun specificaties
- op merk- en bedrijfsnamen
- lokaal, met plaats- en provincienamen
- veel trivialer dan je zou denken
- we stellen veel vragen aan Google (hoe, wie, wat, waarom, waar)
- we zoeken met details
- we gebruiken de suggesties van Google (suggesties die onder het zoekvak verschijnen als je een zoekopdracht intypt)
En voor jouw bedrijf zal er ook nog specifiek zoekgedrag zijn.
Zoekwoordanalyse
Als je weet hoe mensen zoeken kun je je website goed optimaliseren. Een zoekwoordanalyse helpt je het zoekgedrag in beeld te brengen. Soms is het mogelijk zoekwoorden te vinden waarvoor de concurrentie niet heel groot is. Dan is er snel resultaat. De meeste zoekwoorden hebben echter flink concurrentie, en dan zijn er extra activiteiten nodig zijn om hoger in Google te komen.
We kunnen je met allerlei hulpmiddelen helpen een goede zoekwoordanalyse voor je website te maken. Ben je hierin geïnteresseerd of wil je SEO begeleiding, neem dan geheel vrijblijvend contact op voor een kennismakingsgesprek.