Als je niet weet hoeveel bezoekers via welk kanaal (Google, Google Adwords, Social, nieuwsbrief, via andere sites) op je website komen, dan kun je ook geen online marketingplan maken.
Als je geen doelen in Google Analytics hebt gedefinieerd, dan kun je ook niet bepalen welk marketingkanaal interessant voor je is.
Als je het laatste half jaar niet naar Google Analytics hebt gekeken, dan is het tijd om daar iets aan te veranderen.
In de training Google Analytics van Margreet van Daaromm.nl leert ze je de getallen van Google Analytics te lezen en begrijpen.
Onderwerpen van de training:
Inrichting account
De diverse niveaus, account, property, view en de diverse instellingen. Als taal, land, valuta,
IP-filters, goals.
Termen
Wat betekenen de veel gebruikte termen als Users, Sessions, Bouncerate, Conversions,
E-commerce, Landingpage, enzovoort.
Navigatie
Waar kun je wat vinden? Audience, Acquisition, Behavior, Conversions, Real-Time
Voor wie:
Voor eigenaren van websites die niets of bijna niets met Google Analytics hebben gedaan.
Opzet van de training
De training heeft een open karakter waarbij je mogelijkheid hebt om vragen te stellen. De groepsgrootte is maximaal 8 personen.
Praktische informatie
Tijdstip: 9.00 – 11.30
Locatie: Lauwers 1, Assen (trainingslocatie)
Trainer: Margreet van Daaromm, Google Analytics Certified.
Datum: op aanvraag
Vereisten:
Deelnemers nemen zelf een laptop mee.
Deelnemers hebben al een analytics account, weten hoe erin moeten komen en hebben een dataverzameling van minimaal 30 dagen. Als je geen Google Analytics account hebt neem dan contact op en we bekijken of we iets kunnen improviseren.
Kosten:
De kosten van de training zijn: €75,- per deelnemer exclusief btw (inclusief thee, koffie).