Een SEO specialist is iemand die websites optimaliseert voor Google. SEO is de afkorting van Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie, Wikpedia).
Wat doet een SEO specialist?
Hij kijkt eerst hoe de website ervoor staat. Welk percentage van de bezoekers komt uit Google. Is dit laag, gemiddeld of hoog. Zijn er verbeteringen aan de website mogelijk? Kunnen de posities van bepaalde zoektermen omhoog? Kunnen er meer zoekwoorden worden gebruikt? Hoe groot is de concurrentie? Is de website voldoende aanwezig op het web en in sociale media?
Allemaal vragen waar een antwoord op gegeven moet worden, voordat een goede SEO strategie kan worden uitgezet.
Ontwikkeling van de inhoud van je website
De inhoud van je website is bepalender dan ooit voor je posities in Google. Een specialist adviseert je over de inhoud die je het beste kunt ontwikkelen.
Hoe herken je een SEO specialist?
Voor iemand die niet regelmatig met internet bezig is, is deze vraag best lastig te beantwoorden. Er zijn veel mensen die zichzelf specialist noemen, maar niet dagelijks bezig zijn met optimalisatie voor Google. Vraag daarom na aan welke projecten er wordt gewerkt. Vraag na hoe lang hij al met optimalisatie voor Google bezig is. Eigenlijk geldt: hoe langer, hoe beter. Hoe meer verandering de SEO specialist bij Google heeft meegemaakt, hoe beter hij het effect van acties kan inschatten.
Een SEO specialist gebruikt SEO software om snel te kunnen werken. Hij gebruikt de software om snel posities in Google en veranderingen te kunnen meten. De software helpt hem om een goede analyse te kunnen maken. De software maakt een nauwkeurige vergelijking met de concurrenten mogelijk.
Op zoek naar een SEO specialist?
Ben je op zoek naar een iemand in de regio Assen? Neem dan geheel vrijblijvend contact op voor een kennismakingsgesprek. We kunnen langdurig de optimalisatie van jouw website verzorgen of je coachen naar een beter resultaat met je website.
Bij Virunga is Aart van Voorthuizen aanspreekpunt voor zoekmachine optimalisatie.