De marketingfunnel en verkoopfunnel zijn cruciaal voor het vinden en behouden van klanten. Maar hoe werkt dit? Je begint bij de marketing. Goede marketing kost tijd en pas na enige tijd zul je de effecten daarvan zien. Je zult zaaien met marketing en pas na een tijdje kan je gaan oogsten met verkoop. De zijn bijvoorbeeld social selling kan de verkoop enorm versterken.
Marketing
We beginnen met inventariseren. Wat is jouw doelgroep en waar kan je deze mensen vinden. Steeds weer opnieuw verdiep jij, je in de klant. Het probleem en de oorzaak van het probleem bij jouw publiek of klanten. Je bent transparant. Je laat weten wat je doet en hoe je dat doet. Dit kan je delen op je website, in je nieuwsbrief of op social media. Je kunt tips geven en interesse wekken met een blog. Zo gaan zij met anderen over je praten of je volgen en contact met je opnemen. Je poot een zaadje en dat moet je goed verzorgen. Geef je iets weg waar ze behoefte aan hebben dan zal dit tot meer resultaat leiden. Via onze blog genaamd: Online aan klant relaties bouwen kan je meer lezen over het opbouwen van de marketingcampagne.
Verkoop
Je blijft persoonlijk contact houden met je klanten en met de relaties die je al hebt. Dit deel je niet op de website of in een nieuwsbrief maar je mailt en belt hen persoonlijk. Deze mensen willen graag door jou worden gehoord en gezien. Neem regelmatig persoonlijk contact met ze op, blijf dit doen. Verdiep je in de situatie waarin zij zich bevinden. Laat weten dat je om ze geeft. Jij hoort te weten waar zij behoefte aan hebben. Door ze te spreken kan je kijken of je de puzzel kan maken. Heb jij een oplossing voor het probleem waar jouw relatie mee kampt. Dan is er een mogelijkheid om te verkopen. Ze kopen alleen als ze je kennen, je vertrouwen en als de prijs goed is.
Wij doen de marketing, jij doet de verkoop. Wij denken graag met je mee en geven je advies hoe je beide het beste kunt combineren.