Commerciële websites zijn webshops of websites die dag-in-dag-uit nieuwe aanvragen genereren.
De website is zeer goed vindbaar in Google, genereert leads en heeft een e-mailmarketing strategie. Op sociale media is er een actief marketingbeleid om de producten of dienstverlening onder de aandacht te brengen.
Eerst even over WordPress
Voor webshops werken we met: Woocommerce. Woocommerce is met allerlei specifieke functionaliteit uit te breiden waardoor het productassortiment en het afrekenproces op maat kan worden gemaakt. Hiernaast is natuurlijk de basisfunctionaliteit van WordPress beschikbaar. SEO Yoast zorgt ervoor dat de producten en diensten te optimaliseren zijn voor Google.
Voor het gebruik, de snelheid en veiligheid van commerciële website gebruiken we de volgende plugins:
WordFence Security geeft bescherming tegen malware en digitale aanvallen
WP Rocket zorgt voor snellere laadtijden.
Imagify zorgt voor automatische compressie van afbeeldingen (snelheid)
SEO Yoast voor vindbaarheid in zoekmachines en content-analyse.
Google Kit integreert Google Analytics 4, Search Console en Google Ads.
Gravity Forms maakt contactformulieren
MailPoet verstuurt nieuwsbrieven
Woocommerce webhop zorgt voor verkopen
Voorbeelden van organisatie websites
Hoe pakken we het aan?
Voorbereiding nieuwe website
We starten met een gesprek over de commerciële doelen van de website. We bespreken de prioriteiten en komen zo tot een eerste indeling van de website. We vertalen de marktsituatie en de producteigenschappen naar de website.
Bij het ontwerp van de website geven we extra aandacht aan de manier waarop bezoekers de website gaan gebruiken. Sterke visuele beelden met de juiste informatie en call tot actions zorgen ervoor dat bezoekers over gaan tot actie.
We ontwikkelen inhoudelijke pagina’s voor de vindbaarheid in Google die ook geschikt zijn als landingspagina bij advertentiecampagnes.
In de voorbereiding komt er duidelijkheid over;
– vertaling van de huisstijl naar de website
– de stijl en manier van communicatie
– volledige menustructuur van de website
– indeling van de homepage
– ordening an informatie en productinformatie
Follow up
Bij de lancering van de website worden Google Analytics, Google Search Console en Google Mijn bedrijf geactiveerd, zodat monitoring van de resultaten mogelijk is.
Na de lancering van de website wordt het online marketing abonnement direct actief. Elke maand wordt er actief gewerkt aan de online marketing. Hier kan alles onder vallen: verbetering organische posities in Google, Google Ads campagne, e-mail marketing of zichtbaarheid op social media. In overleg maken we een online programma dat met allerlei tools wordt gevolgd. In overleg worden de acties bepaald.