• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Virunga online communicatie en webdevelopment

Virunga

Online communicatie & Webdevelopment

online communicatie & webdevelopment

0592 - 34 09 19
  • Home
  • WordPress
    • Waarom een WordPress website?
    • Een nieuwe WordPress website – maatwerk
    • Onderhoudsabonnement WordPress
    • Webhosting
  • SEO
    • Hoe werkt SEO?
    • Goed vindbare website
    • Google review sterren in zoekresultaten
    • Hoger in Google
    • SEO specialist
  • Social media
    • Succes met social media
    • Social media adverteren
  • Online marketing
    • Adverteren
    • Social media campagne
    • Google Adwords campagne maken
    • Nieuwsbrieven
    • Effectief blogs schrijven
    • Online marketing – abonnement
  • Ons werk
    • Business
    • Toerisme
    • Zorg
    • Groen
    • Webshop
    • Zelfstandigen – ZZP
  • Kenniscentrum
    • Vindbaarheid in Google
    • Online marketing
    • WordPress websites
    • Trainingen
      • Training Goed Vindbaar in Google
      • Training Google Analytics
      • WordPress werkochtend
      • Training starten met Social media
  • Over Virunga
    • Klantcases
    • Referenties
    • Marcel Pol
    • Ellen Kruize
    • Aart van Voorthuizen
    • Privacy verklaring
  • Contact

In 3 stappen een betere nieuwsbrief

Als jij denkt aan je mailbox, dan denk je vast ook aan een nieuwsbrief. Het is de kunst om een nieuwsbrief te schrijven die echt waardevol is voor de ander. Hoe doe je dat? Wat zet je in een nieuwsbrief. We leggen in drie stappen uit hoe je jouw nieuwsbrief naar een hoger niveau kunt tillen. Dit kan je ook meenemen voor je websiteteksten of voor je social media.

nieuwsbrieven Mailpoet

1. Zonder plan ben je nergens

Wil jij een relatie verder uitbouwen? Stem dan je nieuwsbrief af op de doelgroep. Dit is iets waar te weinig bij stil wordt gestaan. We denken namelijk allemaal dat we onze doelgroep kennen. Zelfs communicatiemedewerkers die al jaren bij dezelfde organisatie zitten hebben dit probleem. Zo denken velen dat je alleen producten en diensten onder de neus van je klanten moet schuiven. Je krijgt daardoor opdringerige en irritante nieuwsbrieven. Dat gaat niet werken. Als jij je doelgroep niet duidelijk aan spreekt, gaan mensen je nieuwsbrief niet lezen.

2. Wat wil je bij deze doelgroep bereiken?

Als je doelgroep duidelijk is, dan ga je bepalen wat je met of bij deze mensen wilt bereiken. Waarschijnlijk heb je al een helder beeld bij je doel en moet je dit alleen nog met elkaar afstemmen of specifieker maken. Dit werk je verder uit als je samen een haalbaar doel hebt gesteld.

3. Hoe ga je over tot actie?

Wat ga je delen in je nieuwsbrief om je doel te bereiken en je doelgroep aan te zetten tot een actie? Je kunt samen kijken naar de behoefte van je doelgroep en deze behoefte omzetten in je aanbod.

Waar begin je?
Lijkt het je fijn om te beginnen met een nieuwsbrief? Jouw blik op je doelgroep of je klanten is vaak anders. Het is moeilijk om naar je organisatie te kijken vanuit het perspectief van de klant. Het gaat gemakkelijker als je iemand anders mee laat kijken van buiten je organisatie. Wij denken dagelijks mee met onze klanten en relaties over nieuwsbrieven en de gehele online communicatie. Heb je behoefte aan hulp? Laten wij dan eens samen brainstormen over je doelgroep, je doelen en het aanbod.

Brainstormsessie:
doelgroep, doel en aanbod bepalen (1,5 uur)

Nieuwsbrief:
Het nieuwsbriefsysteem van Mailpoet aan WordPress toevoegen en inrichten (4 uur)
Dit is inclusief:
-Eerste actielijst na brainstormsessie
-Adressen importeren
-Een eerste nieuwsbrief ontwerp
-Een eerste nieuwsbrief verzenden
Meer informatie

Primaire Sidebar

Zoeken

Kenniscentrum

  • Vindbaarheid in Google
  • Online marketing
  • WordPress websites

Kenniscentrum

Wij organiseren zowel online als offline werksessies voor onze relaties. Deze kunnen we geheel afstemmen op de behoefte van de klant.

Meer weten? Volg onze trainingen

  • Training Goed Vindbaar in Google
  • Training Google Analytics
  • WordPress werkochtend
  • Training starten met Social media

Footer

Contact

Lauwers 9, 9405 BL Assen (Drenthe)
Tel: 0592-340919
info@virunga.nl

Volg ons

Facebook
Instagram
LinkedIn

Virunga, persoonlijk en betrokken

Voor online communicatie en marketing met WordPress websites

Copyright © 2023 Virunga · online communicatie & webdevelopment