“Een succesvolle online marketing zorgt ervoor dat een website veel aanvragen en bestellingen geeft”.
We zetten 4 succesvolle aanpakken in de online marketing voor u op een rij:
1. Focus op sterke zoekwoorden
Al werkend heb je ontdekt welke zoekwoorden voor jouw bedrijf echt van belang zijn. Je weet dat deze zoekwoorden je nieuwe aanvragen en bestellingen opleveren. We noemen dit de sterke zoekwoorden. Je focust vervolgens volledig op deze zoekwoorden en je probeert daarmee zo hoog mogelijk in Google te komen (zoekmachine optimalisatie). Aanvullend adverteer je in Google Adwords voor nog meer relevante bezoekers. Beide kanalen leveren vervolgens zo’n 50% van de aanvragen.
2. Expertstatus met bloggen.
Je blogt regelmatig over een specifiek onderwerp. Zo blog je als relatietherapeut over relaties, als markerteer over marketing, etc. Je laat zien dat jij de expert bent. Je zorgt ervoor dat artikelen gedeeld worden op sociale media. Geleidelijk aan krijgen de lezers steeds meer vertrouwen in jou. Op het moment dat je hen een interessant voorstel doet zullen ze meer dan geneigd zijn daarop in te gaan. Iedereen wil immers geholpen worden door een expert!
3. Een nieuwsbrief aan duizenden abonnees (The money is in the list!)
Je hebt via sociale media of je website geïnvesteerd in het opbouwen van grote mailingslist. Je bood bijvoorbeeld een gratis product aan om zo mensen op je mailinglist te krijgen. In de follow up kwam je steeds met interessante artikelen. Inmiddels is de lijst van abonnees lekker lang geworden. Met een passend aanbod in de nieuwsbrief kunt je dan altijd wel wat verkopen. Er zijn altijd wel een paar mensen die jouw aanbod echt nodig hebben.
4. Bestaande klanten zijn je ambassadeur
Je hebt je klanten systematisch op je nieuwsbrief geabonneerd. Met de nieuwsbrief hou je ze op de hoogte van ontwikkelingen, nieuwtjes en andere relevante informatie. Je kunt ze hetzelfde product/dienst of een gerelateerd product aanbieden. Daarnaast zijn ze ook jouw ambassadeur geworden. Ze zijn super tevreden over jouw dienstverlening/product en maken bij derden reclame voor jou. Dat is fijn!
Pas jij bovenstaande aanpakken al toe?