Wat is een out of office melding?
Als je op vakantie gaat of een aantal weken niet werkt dan wil je geen mail ontvangen, maar wel iedereen informeren dat je weg bent.
Hoe instellen?
Het instellen van een “out of office melding” doe je in je webmail. Via webmail.jouwdomeinnaam.nl ga je naar je mailbox. Je logt in met de gebruiksnaam (e-mail) en je wachtwoord van je mailbox. Na inloggen kies je voor “instellingen” (zie hieronder).
Een “out of office melding” noemt Roundcube een filter. Ga naar filters en kies dan de button met het plusje (nieuw) om een melding aan te maken.
Dan zie je onderstaand scherm. Dan ga je de volgende dingen doen:
1. Een filternaam invoeren (voor de herkenning);
2. Het zoekbereik instellen op: alle berichten;
3. Het onderwerp en het bericht van de out of office mail instellen;
4. Tot slot ga je deze melding opslaan. Nu is je out of office melding klaar. Je test het even door jezelf een mail te sturen…
Na het opslaan van de mail zie je de naam van je melding (“Out of office Melding” in dit geval) in het lijstje staan. Zo staan de melding in het systeem en kun je haar dus ook aanpassen.
Hoe zet je een out of office melding aan of uit?
1. Selecteer de melding (Out of office Melding) die je aan of uit wilt zetten
2. Via Acties krijg je een popup menu. Via “Filter-set in/uitschakelen” kun je een out of office melding aan of uit zetten. Op het beeldscherm krijg je vervolgens een melding dat je de Out of office melding hebt aan of uitgezet.