Google Mijn Bedrijf vermeldingen
Door je Google Mijn Bedrijf account volledig en op de juiste manier te vullen kun je goede posities in Google creëren. De vermeldingen van Google Mijn Bedrijf worden tussen de zoekresultaten getoond, en vaak bovenaan. Zo kom je snel in beeld bij je doelgroep.
Hieronder zie je bijvoorbeeld de vermeldingen van Google Mijn Bedrijf voor de zoekopdracht ‘website Assen’ staan. Deze zoekopdracht heb ik in Meppel gedaan, en dan blijkt dat Virunga op positie 3 staat. Als ik deze zoekopdracht op mijn werkplek in Assen zou doen, dan sta ik op positie 1. Normaal gesproken zou virunga in Meppel niet bij de top 3 staan, maar ik denk dat het aantal Google reviews (14) me in dit geval naar boven trekt.
De fysieke afstand tot de bedrijfslocatie is van invloed op de positie van de vermelding. Hierdoor kun je niet gemakkelijk zien op welke positie je in een andere plaats staat. Omdat de posities ook nog eens afhankelijk zijn van de ‘zoekterm’ is het niet makkelijk een totaaloverzicht te krijgen. Gelukkig is er een tool die alles inzichtelijk maakt.
Hoe weet je nu op welke locatie je hoog staat?
Met tools van localfalcon.com kun je in een oogopslag de positie van jouw bedrijfsmelding per locatie en per zoekterm bepalen. Je definieert zelf de afstand tussen de punten en het aantal punten. Voor elke zoekterm en voor elke locatie kun je scan maken.
Hieronder zie je de posities van Virunga voor de zoekterm ‘website assen’. In de groene cirkels zie je de positie staan. Op onze werkplek staan we op positie 1(logisch). In de wijk Kloosterveen en Assen Noord staat Virunga echter lager. Waarom? Dat weet ik nog niet precies, maar het is wel aanleiding om mijn Google Mijn Bedrijf account en website te gaan aanvullen.
Positie van Google Mijn Bedrijf account bij zoekterm ‘website assen’ (afstand tussen punten: 1 mile):
Welk doel streef je na met je Google Mijn Bedrijf account?
In het algemeen wil je op zoveel mogelijk locaties en bij zoveel mogelijk zoektermen in de top 3 staan. Dan ben je zichtbaar en dan is er kans dat jouw vermelding wordt aangeklikt.
Als je een uitvoerige analyse van de lokale vindbaarheid met deze matrixkaarten wilt dan kun je dit bij ons aanvragen. Daarna optimaliseren we jouw Google Mijn Bedrijf account voor de zoektermen waar jij maximaal op wilt scoren.