ZZP’ers zijn specialisten
Als ZZP’er heb je veel kennis van een bepaald onderwerp. Met passie en toewijding pas je die kennis toe. Na verloop van tijd weet je precies welke groep mensen geïnteresseerd is jouw diensten. Dat is de kracht van de ZZP’er. Zonder die focus op onderwerp en doelgroep zou het als zelfstandige zelfs moeilijk overleven zijn.
In Google zoeken mensen naar specifieke diensten. Ze zoeken bijvoorbeeld met “tekstschrijver”, maar ook met “freelance tekstschrijver gezocht”. En zo komen specifieke zoekopdrachten en ZZP’ers bij elkaar. Door de webpagina’s van de ZZP’ers te optimaliseren voor specifieke zoektermen kun je het juiste bezoek uit Google halen.
ZZP’ers werken lokaal en maken gebruik van elkaars diensten
Je leeft, woont en werkt in een bepaald stad en je hebt voor je werk iemand nodig met een aanvullende expertise. Je zoekt dan in eerste instantie iemand in de buurt. Dat is handig in het contact en kan na verloop van tijd tot samenwerking leiden.
De lokale oriëntatie van ZZP’ers en bedrijven blijkt uit het zoekgedrag bij Google. Er wordt veel gezocht op “dienst+plaatsnaam”. Denk bijvoorbeeld aan “fotografie Groningen” of “professionele vormgeving Haarlem”. Door de webpagina’s voor “diensten+plaatsnaam” te optimaliseren krijg je relatief veel lokaal bezoek op je website.
ZZP’ers laten graag hun expertise zien
Als je ergens goed in bent dan praat je daar graag over. Op internet doe je dat o.a. op je weblog. Met originele artikelen vertel je over je werk en ondertussen laat je hen jouw expertise zien. Dit levert een groot aantal weblog artikelen op. Hier liggen kansen voor zoekmachine optimalisatie. Bij zoekmachine optimalisatie heeft heeft elk zoekwoord combinatie een aparte webpagina nodig. Elk weblog artikel kan hiervoor gebruikt worden. Met deze benadering kun je veel gratis bezoekers uit Google halen.
Ben je op zoek naar een SEO specialist in de regio Assen? Neem geheel vrijblijvend contact op voor een kennismakingsgesprek.