Een klantcase is een mooie en een makkelijke manier om te laten zien wat jij voor je klant hebt gedaan. Hoe zag de samenwerking eruit en wat leverde dat op? Lezers herkennen de vraag en oplossing die je hebt geboden.
Een klantcase kan het beste door een onafhankelijk interviewer ontwikkeld worden. Iemand die onbevangen en neutraal in gesprek gaat met de bedrijfseigenaar. Dan ontstaan de mooiste verhalen. Verhalen die geschikt zijn voor je website en die je met de klant op social media kunt delen. Zo zijn jullie beiden zichtbaar en dat is dus een win-win situatie.
Hoe pakt een klantcase uit?
Je krijgt een authentiek verhaal
Als je iemand vragen stelt over de ontwikkeling van zijn bedrijf, dan krijg je een echt verhaal. Je hoort hoe het begon en wat de ontwikkeling is geweest. Je hoort wat de problemen waren, en het hoe die werden opgelost. In het gunstige geval speelde jij als dienstverlener een belangrijke rol bij het oplossen van deze problemen. Zo’n verhaal is voor anderen impliciet een erkenning van jouw expertise en geeft vertrouwen. Een klantcase geeft meer vertrouwen dan zomaar een review op een website.
Je geeft iemand erkenning
Als je iemand wilt interviewen, dan is dat een vorm van erkenning. Je erkent dat je het de moeite waard vindt, om zijn verhaal te horen. Daarom werken mensen meestal graag mee aan een interview.
Je geeft anderen herkenning
Als je een klantcase maakt, dan omschrijft de problemen en oplossingen van dat bedrijf. Anderen herkennen zich in de situatie en willen ook deze oplossing. Zo kom je makkelijk aan nieuwe opdrachtgevers.
Je geeft iemand de mogelijkheid over resultaten te praten
Iedereen praat graag over zijn eigen bedrijf. Wat doet het bedrijf? Wat waren de problemen en hoe werd het opgelost. Welke resultaten leverde dit op? Met oprechte belangstelling van de interviewer hoor je interessante dingen en kun je een interessant verhaal schrijven.
Je geeft iemand een podium:
Een klantcase geeft iemand een platform om over zijn bedrijf te praten en zo wat reclame te maken.
Ben je al toe aan een klantcase?
Recentelijk schreef onze collega Ellen Kruize enkele klantcases. Niet al onze klanten doen dat op dezelfde manier.
Bij TBR Solutions leverde een artikel direct nieuwe interessante contacten op. Ze kregen meteen berichten van bedrijven die de CO2 uitstoot willen reduceren. In samenwerking met Tol secretarie zijn klantcases opgezet over administratieve ondersteuning en praktijkondersteuning. Tol kreeg leuke reacties en klanten waren blij met de zichtbaarheid.
Wil je ook een klantcase?
In de voorbereiding van de klantcase denken we met je mee, zodat jij en jouw klant in de etalage komen te staan. Je mag trots zijn op je samenwerkingsverbanden en die laten zien. Door je klant te laten vertellen over jouw kwaliteiten komen er vanzelf nieuwe klanten bij.
Wil je een klantcase, neem dan contact met Ellen Kruize op. Zij schrijft graag een klantcase voor jou.
Voorbeelden:
Tankauto cleaning in de foodlogistics – TBR Solutions
Zink en koperprojecten in de bouw – Het Zinkhuys
Blijven zorgen voor je patiënt. – Manuele fysiotherapie
Opzetten relatiebeheer – Virunga