• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Virunga online communicatie en webdevelopment

Virunga

Online communicatie & Webdevelopment

Online communicatie & webdevelopment

0592 - 34 09 19
  • Home
  • WordPress
    • Waarom een WordPress website?
    • Heb je nog een website nodig?
    • Een nieuwe WordPress website – maatwerk
    • Een nieuwe WordPess website – eenvoudig
    • Onderhoudsabonnement WordPress
    • Snelheid WordPress website
    • Webhosting
  • SEO
    • Hoe werkt SEO?
    • Goed vindbare website
    • Google review sterren in zoekresultaten
    • Hoger in Google
    • SEO specialist
  • Social media
    • Succes met social media
    • Social media adverteren
  • Online marketing
    • Adverteren
    • Social media campagne
    • Google Adwords campagne maken
    • Nieuwsbrieven
    • Effectief blogs schrijven
    • Online marketing – abonnement
  • Ons werk
    • Business
    • Toerisme
    • Zorg
    • Groen
    • Webshop
    • Zelfstandigen – ZZP
  • Kenniscentrum
    • Vindbaarheid in Google
    • Online marketing
    • WordPress websites
    • Trainingen
      • Training Goed Vindbaar in Google
      • Training Google Analytics
      • WordPress werkochtend
      • Training starten met Social media
  • Over Virunga
    • Klantcases
    • Referenties
    • Marcel Pol
    • Jolien Bennema
    • Aart van Voorthuizen
    • Privacy verklaring
  • Contact

Wat vindt Google helpful content

Google lanceert het concept van “Helpful content”, of beter gezegd: ze benoemen het nu zo, maar zijn daar al een poosje mee bezig.

Google zegt dat de “Helpful content” update tot doel heeft om de inhoud, waarbij de bezoeker een positieve ervaring heeft, beter te waarderen. Google wil hiermee meer diversiteit in de zoekresultaten krijgen.

Laten we dieper op de vragen ingaan die Google in dit verband belangrijk vindt:

  1. Vinden de bezoekers van jouw website de inhoud waardevol, als ze voor het eerst je website bezoeken?
    Het gaat er vooral om, het onderwerp volledig uit te diepen met omschrijvingen, veel gestelde vragen, video’s, afbeeldingen, etc. Als een bezoeker voor het eerst op jouw website komt, dan kan hij alle benodigde informatie vinden.
    In parameters van Google Analytics (GA4) betekent dit dat de verblijfsduur op de pagina lang is, er veel gescrold wordt en dat de bezoeker meerdere pagina’s bezoekt.
  2. Heeft de informatie van je website voldoende diepgang?
    Naast een volledig uitgediept onderwerp komt hierbij ook de expert om de hoek kijken. Als de tekst geschreven wordt door een expert (iemand die als zodanig bekend staat en die al een x aantal artikelen over dit onderwerp heeft geschreven) dan krijgt deze inhoud meer waarde.
  3. Heeft jouw website een duidelijk doel en/of focus?
    Er geldt al heel lang dat kleine websites, die over één onderwerp gaan relatief goed scoren in Google. De pagina’s en blogs gaan over hetzelfde onderwerp. Het logaritme van Google ziet dat en dat levert aantrekkelijke posities in op.
    (Als je website over meerdere onderwerpen gaat, dan zul je de inhoud moeten clusteren met een goede interne linkstructuur. Dat vraagt om meer kennis en kunde).
  4. Heeft de lezer het gevoel dat hij genoeg geleerd heeft om zijn doel te bereiken als hij jouw website verlaat?
    Hoe meet Google dit? Dat is de vraag waar niet meteen een antwoord op is. Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat het wel of niet terugkeren naar google.nl een rol speelt. Als iemand niet teruggaat naar Google dan is de vraag beantwoord. Als iemand snel terug gaat naar Google en een specifiekere zoekterm ingeeft, dan heeft hij wel wat geleerd, maar wil hij nog meer leren. Mede op basis van deze ervaringen zal Google de inhoud van je webpagina beoordelen.
  5. Heeft de lezer het bezoek aan jouw website als positief ervaring?
    Als iemand een product van jou heeft afgenomen en daarover een positieve recensie schrijft, dan is dat een positieve ervaring. Reviews zijn erg belangrijk geworden.
  6. Hou je met het schrijven van teksten rekening met de richtlijnen over core updates en productbeoordelingen die van hoge kwaliteit zijn?
    Lees hier meer over bij Google: product reviews 

Ik hoop dat ik je zo op weg hebt geholpen om “Helpful content” concreet te maken.

Aart van Voorthuizen, Seo

Primary Sidebar

Kenniscentrum

  • Vindbaarheid in Google
  • Online marketing
  • WordPress websites

Kenniscentrum

Wij organiseren zowel online als offline werksessies voor onze relaties. Deze kunnen we geheel afstemmen op de behoefte van de klant.

Meer weten? Volg onze trainingen

  • Training Goed Vindbaar in Google
  • Training Google Analytics
  • WordPress werkochtend
  • Training starten met Social media

Footer

Contact

Lauwers 9, 9405 BL Assen (Drenthe)
Tel: 0592-340919
info@virunga.nl

Volg ons

Facebook
Instagram
LinkedIn

Virunga, persoonlijk en betrokken

Voor online communicatie en marketing met WordPress websites

Copyright © 2025 Virunga · online communicatie & webdevelopment