1. Het is belangrijk.
2. Het is belangrijk omdat de informatie op verschillende manieren in de zoekresultaten van Google wordt vermeld.
3. Als je googelt op “product en plaatsnaam” wordt een Google kaart en drie bedrijven tussen de zoekresultaten getoond. Dit levert extra bezoek naar je website op.
Voorbeeld:
Hieronder zie je een deel van het zoekopdracht “fysiotherapie Emmen”. Onder de kaart staan 3 bedrijven uit Google Mijn bedrijf.
4. Als je Googelt op bedrijfsnaam dan wordt aan de rechterkant de informatie uit Google Mijn Bedrijf getoond.
Voorbeeld:
Hieronder zie je het resultaat van “thuiskok Drenthe” (aan de rechterkant).
5. Je kunt bij Google Mijn Bedrijf foto’s plaatsen. De foto’s worden bij de zoekresultaten getoond. Inmiddels heeft Google Mijn bedrijf de foto’s gesplitst in diverse rubrieken: identiteit, interieur, buitenkant, het team en mensen aan het werk. Je kunt per rubriek de foto’s invoeren. Het is een leuke manier om je bedrijf te presenteren en te laten zien wie je bent. Doen!
6. Je kunt bij Google Mijn Bedrijf een recensie achterlaten. Deze recensies worden onder de bedrijfsgegevens getoond. Dit vergroot de geloofwaardigheid van je bedrijf. Google toont inmiddels ook het aantal recensies van een aantal andere sites: Zoover, telefoongids of booking.com
7. Bij Google Mijn Bedrijf kies je een “bedrijfscategorie”. Stel je kiest de bedrijfscategorie “fysiotherapie”, dan heeftde keuze van fysiotherapie een positief effect op vermeldingen in Google rondom zoekopdrachten met “fysiotherapie” daarin.
8. Recensies bij Google Mijn bedrijf hebben een positief effect op posities in Google! Een bedrijf met meer recensies wordt daardoor beter en vaker getoond. Het aantal recensies is niet alles bepalend voor een hoge positie(zo simpel is het nu ook weer niet), maar het heeft wel een positief effect.
Voorbeeld:
Hieronder zie je het resultaat voor de zoekopdracht “fysio veendam”.
9. Je kunt bij Google Mijn Bedrijf zien hoe vaak je bedrijf bij zoeken en op Maps wordt vermeld. Een voorbeeld daarvan zie je hieronder.
PS.
Heb je nog geen account voor Google Mijn Bedrijf? Dan kun je je bij Google Mijn bedrijf aanmelden. Als je al een Google Account hebt (naam@gmail.com), dan kun je daarmee gewoon inloggen bij Google Mijn Bedrijf.