Zoekmachine marketing kan worden gesplitst in zoekmachine optimalisatie (SEO) en Google Adwords (SEA).
1. Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Bij zoekmachine optimalisatie wordt de website optimaal ingericht voor een set van zoekwoorden. Hiermee wordt in het linkerrijtje een zo hoog mogelijk positie in de zoekresultaten van Google gerealiseerd. Na zoekmachine optimalisatie haalt uw website 40-70% van de bezoekers uit Google (organic search).
2. Google Adwords (SEA)
Met Google Adwords worden advertenties getoond bij zoekresultaten van Google. Ook is het mogelijk de Google Adwords op andere websites te plaatsen. De adverteerder betaalt per klik.
Met zoekmachine optimalisatie en zoekmachine advertenties is het mogelijk de doelgroep direct en naar interesse te bereiken. Dit maakt zoekmachine marketing tot een effectieve benadering.
Wij adviseren u graag bij het samenstelling van de mix van zoekmachine optimalisatie en Google Adwords om het maximale resultaat te behalen.
Neem gerust contact op met Virunga voor een kennismakingsgesprek.