Alle activiteiten die leiden tot goede posities in de zoekresultaten van Google vallen onder de term zoekmachine optimalisatie. Het gaat om:
- de inhoud van de pagina’s
- de informatiestructuur van de website
- de techniek (de keuze van het contentmanagementsysteem)
- linkvermeldingen op websites
- de aanwezigheid op social media
Bij zoekmachine optimalisatie wordt elke webpagina geoptimaliseerd voor een specifiek gekozen zoekwoord. Hierbij gelden een groot aantal spelregels. Sommige factoren zijn heel belangrijk, anderen meer ondersteunend. De interne linkstructuur wordt geoptimaliseerd voor de belangrijkste zoekwoorden. Op relevante websites worden linken geplaatst. Op de sociale media communiceert uw op uw gebruikelijke wijze en plaatst u linken naar uw website. Dit alles in de veronderstelling dat u een goed contentmanagement heeft, zoals WordPress.
Wanneer is zoekmachine optimalisatie nuttig?
In bijna alle situaties levert zoekmachine optimalisatie extra bezoekers op. In die zin is het dus altijd nuttig. Daarnaast zijn er een aantal situaties waarbij optimalisatie zeer nuttig is.
Wilt u uw website laten optimaliseren?
Heeft u twijfels over de huidige optimalisatie van uw website neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.
Wilt u zelf meer doen?
Met de zeer praktische training zoekmachine optimalisatie krijgt u inzicht in de belangrijk principes van zoekmachine optimalisatie en kunt u ze vervolgens toepassen in uw eigen website.