Wil jij vertrouwen uitstralen en de ervaringen van je klanten laten zien? Zorg er dan voor dat je klanten over je vertellen. Dit doe je door een pagina te schrijven waar je steeds weer een nieuw item aan toe gaat voegt.
De rubriek op je website waar klanten over jou vertellen is één van belangrijkste items om het vertrouwen van de klant te winnen.
Hoe krijg je een goede review?
Maak het gemakkelijk voor de klant. Zet een link op de website of nieuwsbrief waar ze een review kunnen achterlaten. Zorg dat je aanwezig bent op je sociale kanalen om te reageren op reviews. Vragen om een beoordeling is in deze tijd heel normaal. Als je een klant spreekt, vraag dan eens wat ze vinden en of jij dit op je website mag zetten.
Zo makkelijk: Schrijf het uit, stuur het op ter controle en plaats het online.
Het is altijd goed dat je samen verteld over een project. Zo wordt jouw naam genoemd op de website van een ander. Probeer er wel voor te zorgen dat je verschillende ‘klantsoorten’ de mond gunt. Je wil namelijk dat mensen zich identificeren met die personen. Wil je nog een stapje verder gaan? Je kunt naast een review een portfolio of een klantcase schrijven.
Zorg voor fans en ambassadeurs
De persoon die de tijd neemt om een review te schrijven kan je achteraf bedanken. Investeer tijd in deze klant. Zorg ervoor dat je weet waar de behoeftes liggen. De relatie die je met deze klant hebt kan je verder uitbouwen. Door samen te werken en een video te maken waarin de klant dit verhaal deelt met je netwerk.
Negatieve reviews
Een klant die de moeite neemt om je te wijzen op verbeter punten is veel waardevoller dan een klant die altijd tevreden is. Deze klant geeft je namelijk de mogelijkheid om jouw service of product te verbeteren. Reageren kan vaak lastig zijn. Probeer goed te luisteren en overleg met een collega voor je een reactie plaatst, als je er niet zeker van bent. Hoe ga je om met een negatieve review?
Hulp nodig?
Je klanten zijn onderdeel van de gehele communicatie. Zij geven een impressie over jouw waarde. Wil je dat onze communicatieadviseur mee kijkt hoe jij, het beste kunt uitstralen waar je voor staat? Bel ons voor een kennismaking.