Wil je dat relaties of potentiële klanten jouw bedrijf zien?
Zie je de berichten van je concurrent steeds weer in je tijdlijn voorbij komen? Wil je daar graag met je eigen bedrijf tussen staan? Het antwoord daarop is meestal “ja”.
Hoeveel mensen spreek jij per dag?
Het lukt je niet om met iedereen in contact te blijven. Tijdens klantcontact luister je naar de behoefte van je klant of relatie. Je inspireert ze. Je vertelt over jezelf, je drijfveren en de resultaten die je hebt behaalt. Zo bouw je een relatie op. Als de klant op dat moment ergens behoefte aan heeft, dan kun je het initiatief nemen en een voorstel doen. Toch is het niet genoeg, want je tijd is beperkt.
Vertel en laat zien wie je bent en wat je doet!
Hoeveel tijd heb je nodig om elke dag jouw relaties te onderhouden? Hoeveel mensen kan je per dag spreken? Het normale werk gaat voor, toch? Het is tijd om zichtbaar te zijn op een andere manier.
Je kunt niet alles doen
Het is heel herkenbaar. We verzetten zoveel mogelijk werk, maar kunnen niet alles doen. De ‘minder belangrijke’ dingen blijven vaak liggen. Het is bijvoorbeeld niet je hoofdtaak om te zorgen voor je online blogs, klantcases en reviews (lees verder over: Hoe schrijf ik een goed testimonial). Die tijd kun je beter steken in verkoop, of niet? Jouw bezoekers hebben die behoefte echter wel. Als je zelf iets wil kopen bij een ondernemer heb je toch ook behoefte aan de ervaringen van andere klanten?
Kom uit je bubbel
Neem het initiatief om online te laten zien wat je doet en de klanten komen vanzelf. Laat je projecten zien en je klanten vertellen over jouw diensten in een interview. Deel deze verhalen op je website, in jouw nieuwsbrief en op social media om nieuwe mensen in je netwerk te krijgen. Begin klein en bouw het langzaam uit. Zo blijft het overzichtelijk. Het moet geleidelijk in je systeem komen. Je kunt het resultaat meteen merken. Relaties die je persoonlijk spreekt zullen vertellen, dat ze jouw verhalen hebben gelezen. Uiteindelijk groeit jouw stip op de horizon en gaan onbekenden je herkennen.
Ik wil graag het resultaat van onze klant met jullie delen.
Inspiratie
TBR Solutions – Henk Klatter
Ellen heeft onze online communicatie naar een hoog niveau gebracht. Samen met onze klanten vertellen we over onze projecten waarbij we CO2 reduceren. Sinds we zichtbaar en goed vindbaar zijn komen nieuwe klanten vanzelf. Ik had nooit gedacht dat dit zoveel impact zou hebben. Nieuws op de website, artikelen op social media en we komen uit onze eigen bubbel. We durven onze nieuwsbrief bijna niet te versturen, want we zitten ramvol met werk.
Je hoeft het niet alleen te doen
Zie je er als een berg tegenop om jouw verhalen uit te werken in mooie blogs of artikelen? Of je begint enthousiast en dan strand je, omdat je gewoon liever doet waar je goed in bent. Het klinkt bekend. Daar hebben veel meer mensen last van. Wat zeg ik wel en wat niet over een gerealiseerd project. Daar kunnen we samen over sparren. Een buitenstaander kijkt heel anders naar jouw organisatie en je klant. Het vertellen van ‘jouw’ verhaal is mijn dagelijks werk. Bel je me als je wilt kennismaken?