• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Virunga online communicatie en webdevelopment

Virunga

Online communicatie & Webdevelopment

online communicatie & webdevelopment

0592 - 34 09 19
  • Home
  • WordPress
    • Waarom een WordPress website?
    • Een nieuwe WordPress website – maatwerk
    • Onderhoudsabonnement WordPress
    • Webhosting
  • SEO
    • Hoe werkt SEO?
    • Goed vindbare website
    • Google review sterren in zoekresultaten
    • Hoger in Google
    • SEO specialist
  • Social media
    • Succes met social media
    • Social media adverteren
  • Online marketing
    • Adverteren
    • Social media campagne
    • Google Adwords campagne maken
    • Nieuwsbrieven
    • Effectief blogs schrijven
    • Online marketing – abonnement
  • Ons werk
    • Business
    • Toerisme
    • Zorg
    • Groen
    • Webshop
    • Zelfstandigen – ZZP
  • Kenniscentrum
    • Vindbaarheid in Google
    • Online marketing
    • WordPress websites
    • Trainingen
      • Training Goed Vindbaar in Google
      • Training Google Analytics
      • WordPress werkochtend
      • Training starten met Social media
  • Over Virunga
    • Klantcases
    • Referenties
    • Marcel Pol
    • Ellen Kruize
    • Aart van Voorthuizen
    • Privacy verklaring
  • Contact

Hoe schrijf je een goede testimonial (review)?

Wat is er fijner dan dat je ergens komt en dat de mensen dat al vertrouwen in je hebben. Ze hebben van iemand gehoord dat je goed werk hebt geleverd en zij willen dat ook graag.

Zonder jezelf te hoeven te verkopen kun je meteen aan het werk. Dat is heel fijn.

Je bent aanbevolen.

Wat is een goede testimonial?
Een goede testimonial laat zien wat het resultaat en de impact is van jouw dienst of product. Het laat zien wat een nieuwe klant van je kan verwachten.

1. Een goede testimonial laat toegevoegde waarde zien.

Twee voorbeelden van een testimonial over een schilder:
“Super blij met het resultaat!”
“Top schilder! werkt zeer secuur en netjes voor een eerlijke prijs. Met name erg blij met onze voordeur. Geheel gerestaureerd. Ons huis kan er weer jaren tegen.”

De eerste testimonial is nogal algemeen. De tweede testimonial laat zien dat er met de voordeur blijkbaar iets speciaals is gebeurd. Mogelijk kon de eigenaar dit niet zelf.

2. Een goede testimonial is specifiek, het benoemt details.

Vergelijk eens:

“Dankzij Virunga steeg het aantal bezoekers uit Google”
“Dankzij Virunga steeg het aantal bezoekers uit Google met 150% in 2 jaar tijd.”

De tweede testimonial is geloofwaardig en specifieker over het resultaat.

3. Een goede testimonial neemt bezwaren weg.

Iedereen heeft bezwaren in zijn hoofd als hij iets gaat kopen. Ik geef een paar voorbeelden:

Is het niet te duur?
Word het product wel op tijd geleverd?
Kan ik het niet zelf doen?
Heb ik het wel nodig?
Etc.

Zolang deze bezwaren in je hoofd rondgaan, ga je niet kopen. Als verkoper is het moeilijk om deze bezwaren weg te nemen. Je hebt de schijn tegen. Je kunt dit beter door een andere koper laten doen.

“Top schilder! werkt zeer secuur en netjes voor een eerlijke prijs”.

Om testimonials moet je vragen
Testimonials krijg je niet zomaar. Je zult erom moeten vragen. Na iedere opdracht kun je erom vragen. Om een goede testimonial te krijgen, vraag aan je klant waarom ze je hebben ingehuurd. Wat was hun problemen hoe heb jij hen daarmee geholpen. Welke resultaten leverde dat op?

Als een klant tevreden is dan wil hij je echt wel helpen met een testimonial.  En als ze niet tevreden zijn, dan los je het probleem alsnog voor ze op om ze tevreden te krijgen.

Ook Virunga heeft reviews nodig
Je kunt een review over Virunga direct op Google plaatsen. Google op “Virunga Assen” en gebruik de knop “een review schrijven” om een review achter te laten. Elke review wordt gewaardeerd.

review schrijvenAndere artikelen over reviews:
Reputatie opbouwen met reviews
Hoe ga je om met een negatieve review?

Primaire Sidebar

Zoeken

Kenniscentrum

  • Vindbaarheid in Google
  • Online marketing
  • WordPress websites

Kenniscentrum

Wij organiseren zowel online als offline werksessies voor onze relaties. Deze kunnen we geheel afstemmen op de behoefte van de klant.

Meer weten? Volg onze trainingen

  • Training Goed Vindbaar in Google
  • Training Google Analytics
  • WordPress werkochtend
  • Training starten met Social media

Footer

Contact

Lauwers 9, 9405 BL Assen (Drenthe)
Tel: 0592-340919
info@virunga.nl

Volg ons

Facebook
Instagram
LinkedIn

Virunga, persoonlijk en betrokken

Voor online communicatie en marketing met WordPress websites

Copyright © 2023 Virunga · online communicatie & webdevelopment