Met meer e-mailadressen op je mailinglijst boor je een nieuw netwerk aan. Maar hoe krijg je meer inschrijvingen en relevante mensen in de e-maillijst voor de nieuwsbrief? Wij geven je in deze blog een aantal praktische tips.
Inhoud en doelgroep voor je e-mail nieuwsbrief
Het begint met de inhoud. Je nieuwsbrief moet inhoudelijk waardevol zijn voor je doelgroep. Stel jezelf eerst de vraag: Waarom zou iemand zich inschrijven voor de nieuwsbrief? Vertel ze de voordelen in een krachtige boodschap. Die boodschap deel je zowel online als offline. In dit artikel krijg je tips om te groeien, maar ik wil je ook duidelijk vertellen wat niet goed is voor je e-maillijst. Lees de blog in 3 stappen een betere nieuwsbrief.
Blacklist of SPAM e-mail
Als je niet goed omgaat met je e-mailcontacten of je website wordt gehackt en als spamgenerator gebruikt, dan kan je op een zogenoemde blacklist komen. Dit wil je natuurlijk voorkomen. Op het web zijn ICT organisaties continu bezig met het ontdekken van SPAM, spoofing of ‘malicious’ berichten. Je kunt geblokkeerd worden op je e-mail, IP adres of het domein.
5 Praktische tips voor het groeien in e-mailadressen:
- Blijf altijd de behoefte van de doelgroep inventariseren;
- Maak een kort inschrijfformulier dat er betrouwbaar uitziet en past in de huisstijl van jouw bedrijf;
- Voeg het inschrijfformulier toe aan je website
- Voeg een link toe aan de handtekening van je e-mailprogramma;
- Neem je nieuwsbrief mee in de offline communicatie
Dit zijn de kleine logische acties. Je kunt in je marketing nog veel meer doen om de e-maillijst te laten groeien. Heb je de ambitie om alles te weten over groeien met e-mailadressen in je lijst en het vermijden van de blacklist, dan kan je onze tips downloaden. We delen al onze kennis graag met jou.
Download meer tips voor meer inschrijvingen
In deze download:
- Online
- Offline
- Voorkom problemen
Virunga: Tips e-maillijst laten groeien
Online aan klantrelaties bouwen
In de volgende blog lees je over meer over Spam, spoofing en de blacklist. Goed omgaan met e-mail en het verzamelen van e-mailadressen is een belangrijk onderdeel van e-mailmarketing. Waar schrijf je de blog over die je via jouw nieuwsbrief gaat versturen? Over het bloggen heb ik een apart artikel geschreven.